Upload
agusti-lopez
View
268
Download
2
Embed Size (px)
DESCRIPTION
Presentació utilitzada en les III Jornades Emprendre a Internet organitzades per IPEP-Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell
Citation preview
III Jornada emprendre a internet
La teva primera campanya a Google AdwordsQuè hem de conèixer?
✔ Com funciona Google Adwords?
✔ Primers passos
✔ Mesurem en rendiment
✔ OpCmització de les campanyes
Google Adwords: com funciona?
Google domina la publicitat online amb una quota superior al 45%
La major audiència possible
24 milions d’usuaris únics al mes a
Espanya
El millor canal de recerca
La quota de mercat de Google a Espanya és superior al 96%
La realitat de les recerques a Google
Només el 23% dels resultats són orgànics, basats en criteris SEO naturals.
Font: Enrique Dans
La realitat de les recerques a Google
Sabem que Google en breu deixarà de donar informació sobre les paraules clau que porten cap a un plana,
augmentant la complexitat del SEO orgànic.
Font: Internet República
Aconseguir tràfic amb tècniques SEM (Search Engine MarkeCng) aporta diferents avantatges:
✔ Cost controlat. Podem decidir quin és el cost total de la campanya i
quant estem disposats a pagar per cada visita.
✔ Personalització del missatge. Podem crear cada campanya amb
anuncis atracSus i configurant les conversions a mesurar.
✔ Inmediatesa. Aquest Spus de publicitat té resultats inmediats. Un cop
es posen en marxa els anuncis ja comencen a portar noves visites.
✔ Segmentació. Podem orientar els anuncis a una determinada zona
geogràfica i interessos de l’usuari.
✔ Medició eficaç. Fer la campanya compeSSva requereix de constants
ajustos i opSmització, cal revisar les posicions i ROI del projecte.
Google Adwords: com funciona?
1 Els anunciants trien paraules clau
2 Els usuaris fan recerques en base a aquestes paraules
3 Google classifica els anuncis
4 Es publiquen els anuncis guanyadors
5 L’anunciant paga quan l’usuari fa click a l’anunci
Google Adwords: com funciona?
Google disposa de quatre estratègies diferents de publicació dels anuncis depenent de l’estratègia de publicació dels anuncis.
Recerca Display Video Mobile
Google Adwords: com funciona?
Els anuncis en Recerca es presenten quan l’usuari es connecta des d’un ordinador o
una tableta.
Google Adwords: com funciona?
Els anuncis en Display es presenten quan l’usuari visita planes que donen accés a la publicació d’anuncis.
Google Adwords: com funciona?
Els anuncis en Video es presenten en dins la
xarxa Display(inclòs Youtube)
Google Adwords: com funciona?
Els anuncis en Mobile es presenten en disposiSus mòbils
Google Adwords: com funciona?
La posició dels anuncis es calcula en temps real en base a una fòrmula.
Google Adwords: com funciona?Posició=Quality Score x Oferta
Font: www.davirbonilla.com
Els anuncis en Mobile es presenten en disposiSus mòbils
Els primers passos
1. Crear el compte
2. Configurar la primera campanya
3. Crea el primer anunci
4. Dades de facturació (i cupons)
Els primers passosCrea el compte
https://adwords.google.com
Els primers passosCrea el compte
https://adwords.google.com
Aquí definim ja el següent:
✔ On publicarem. Podem triar Recerca, Display o ambdues.
✔ Ubicacions. En quins llocs geogràfics es mostraran els anuncis.
✔ Idioma. Quin serà l’idioma en el que preferentment es mostraran.
✔ Presssupost. Triarem el pressupost diari i el CPC màxim.
✔ Dates. Quan començarà i acabarà la campanya
Els primers passosConfigurar la primera campanya
InvesSga els teus compeSdors; quina pressió hi ha?
Quina seria la proposta diferenciadora?
Eines
Planificador de paraules clau
heps://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner
Google Trends
hep://www.google.com/trends
Els primers passosConfigurar la primera campanya
Font: www.juanluismora.es
Els primers passosConfigurar la primera campanya
Els primers passosConfigurar la primera campanya
Els primers passosConfigurar la primera campanya
Els primers passosConfigurar la primera campanya
Els primers passosConfigurar la primera campanya
Si teniu un cupó aquest és el moment
d’introduir-‐lo
Els primers passosMesurem el rendiment
Vocabulari bàsic per sobreviure:
CPC. Preu per click
CPC mig. Preu per click mig.
Impressions. Quants cops s’ha posat l’anunci en pantalla
CTR. La proporció de clicks en relació a les impressions (%)
Conversions. Cada cop que aconseguim que un usuari faci una acció
determinada (venda, registre web, contacte...)
Posició. En quina posició es presenten els anuncis
Els primers passosMesurem el rendiment
Com calculem el ROI d’una campanya?
ROI=rendiment de la inversió
Exemple restaurant d’arrossos:
Inversió total 300 €CPC mig 0’35 €Total visites 857Total conversions (reserves) 17 Ingressos generats 17x4x30=2.040 €
Els primers passosOpCmitzar la campanya
Recordem com calcula Google la posició...
Posició=Quality Score x Oferta
Els primers passosOpCmitzar la campanya
Principals accions a dur a terme:
Revisar con`nuament les paraules negaCves
Revisar con`nuament el rendiment de les paraules clau
Provar nous anuncis (i si cal noves campanyes!)
Comprovar concordància entre el que busca l’usuari i el que se li ofereix
Els primers passosOpCmitzar la campanya
I preparar la plana d’arribada!!!
http://blog.kissmetrics.com/landing-page-design-infographic/
Gràcies !!
www.inspiraproject.com
Aguss López@agusSlopez