Upload
marketinglabpl
View
3.995
Download
0
Embed Size (px)
DESCRIPTION
Ważne aspekty
Citation preview
Kampanie na sieć reklamową Google
Optymalizacja, strategia, nowości, narzędzia
Przemysław Modrzewski
Co to jest sieć reklamowa
Sieć Google
Sieć wyszukiwania
Wyszukiwarka Google
Partnerzy wyszukiwania
Sieć reklamowa
Partnerzy w sieci
reklamowejYoutube Usługi (gmail
etc.)
Optymalizacja - Krótka agenda
1. Analiza sytuacji
2. Najważniejsze aspekty optymalizacji
3. Co dalej – czyli jak wycisnąć więcej z GDN?
4. Nowości – przy okazji
Analiza
Czyli „before’k” przed optymalizacją
3 najważniejsze elementy do analizy
Zasięg
kampanii
Efektywność
Miejsc
docelowych Efektywność
Kreacji
Zasięg – mój udział w moim rynku
Udział w
wyśw.
Budżet (strata)
Pozycja (strata) 100%
Czy moja kampania wykorzystuje swój potencjał?
Share of Voice – udział procentowy w naszych rynku
Optymalizacja – Pierwszy krok
Dlaczego udział jest ważny?
wyświetlenia
kliknięcia
konwersje
Wynik Jakości + Max. CPC
Konwersyjność strony
Atrakcyjność kreacji
(Jakość strony)
(CTR)
Utrata udziału z powodu budżetu
Co robić?Podnosimy budżetlub
Zawężamy kampanię
Utrata wyświetleń z powodu „pozycji”
Pozycja (AdRank) = Max. CPC x Wynik Jakości
Co robić?Podnoszenie Max. CPC lub
Praca nad QS (?) lub
Oba naraz
Wynik Jakości w GDN
Kampania kontekstowa CPC Kampania kontekstowa CPM
• dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych;• trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam w stosunku do witryny;• jakość strony docelowej;• inne czynniki wpływające na trafność.
Na miejsca docelowe CPC na miejsca docelowe CPM
• historycznego CTR danej reklamy w tej witrynie i podobnych witrynach;
• jakości strony docelowej.
• Jakości strony docelowej
W skrócie - CTR rządzi ;)
Jednostki reklam i kolejność reklam
Zasady aukcji w praktyce
Jednostka reklam = liczba miejsc
CPC CTR eCPM
A 0,15 2% 4,5
B 0,25 1% 2,5
C 0,75 0,15% 1,125
D 0,75 0,10% 0,75
123n/a
eCPM = CPC*CTR*1000
Tekst czy grafika?
CPC CTR eCPMA 0,15 2% 4,5
B 0,25 1% 2,5
C 0,75 0,15% 1,13
A+B+C 3,15% 8,63
E 1 0,50% 5,00
Optymalizacja – 4 kroki do doskonałości
1. Strategia – wybór
2. Optymalizacja struktury
3. Optymalizacja miejsc docelowych
4. Optymalizacja kreacji
5. Optymalizacja ustawień
Możliwości sieci reklamowej
Się
ć re
klam
owa
Kampania kontekstowa
Na miejsca
Zainteresowania
Tematy
Remarketing
Strategia (subiektywnie)
Reklama kontekstowa
Optymalizacja widoczności i
kliknięć
Wybór miejscKampania na miejsca
Optymalizacja
Widoczności i kliknięć
+ tematy+ zainteresowania+remarketing (obowiązkowo)
Strategie obecności w sieci kontekstowej
Wszędzie gdzie o mnie mówią:
Wszędzie gdzie mówią o podobnych produktach
Wszędzie gdzie przebywają moi klienci:
Wszędzie:
brand
produkty
produkty ogólnie
produkty konkurencji
tematy powiązane
wsparcie wydarzeń
Zasięg – ”kupić cały Internet”
Za: Piotr Marzec – Google Polska
Przykład motoryzacyjny
Nissan
Prototypy
SUV
Elektryczne
Coupé
Dostawcze
Nissan używane
Serwis Nissana
Nissan leasing
Dealerzy Nissana
4x4Note
Quasquai
Infiniti
Pathfinder
Micra
Nowe samochody
Kombi
Opel AstraFiat Panda
VW Golf
Akcja naprawcza
TiidaWyprzedaż
rocznika
Dealerzy
Auta dla firm
Hybrydy
Emisja Spalin
Używane Jazda próbnaSamochody
Szkoła jazdyF1
Rajdy
SerwisCzęści
Przeglądy
SportPrzepisy drogowe
Zakładanie firmyNotowanie
giełdowe
Fundusze unijne
Wypadki drogowe
Biznes
GPS
Fitness ?
Moda ?
Film ? ...
Dobór słów kluczowych
• Max. 5 – 15 słów kluczowych w grupie reklam• Wykorzystywanie synonimów• Dodawania wykluczeń• Wykorzystanie narzędzi
Wykluczenia słów kluczowych
Słowa kluczowe:
- Lecznica dla zwierząt- Lekarz weterynarii- Weterynarz- Leczenia psa
Kampania:Lecznica dla zwierząt dla psów i kotów
Wykluczenia:
- Ptaki- Myszki- Szczury- Chomiki- konie
Narzędzie kierowania kontekstowego
Optymalizacja – kolejne kroki
Analiza
„wyciąganie” witryn
wykluczenia witryn
Efektywność miejsc docelowych
Wykluczanie witryn
Wykluczanie kategorii witryn
Jeśli kampania brandingowa?
Kampania na miejsca docelowe
Inne miejsca?
Poszukiwanie innych miejsc - Adplanner
Określanie parametrów
Wybór stron
Statystyki media planu
Dobór serwisów wg różnych kryteriów
Czy moje kreacje są efektywne?
Względny CTR
0,5 %
0,3 %
0,1 %
0,2 %
0,5 %
(0,5 + 0,3 + 0,1 + 0,2 + 0,5)/5 = 0,32
Średni CTR
Względny CTR0,5/0,32 = 1,6
1%
Narzędzie diagnostyczne dla reklam w GDN
Optymalizacja kreacji - formaty
Oddzielne grupy reklam dla różnych rodzjaów reklamy
Reklamy ściśle pasujące do stron
Portale weterynaryjne
Miłośnicy psów
Ochrona przyrody
Lekarz weterynariiWeterynarzLecznica dla zwierzątGabinet weterynaryjny
Leczenie psówTresura psówKarmy dla psówLecznica dla zwierzątPielęgnacja psów
Ochrona środowiskaOchrona przyrodyGatunki pod ochronąZagrożone gatunki
Wezwania do działania
Brak wezwań
Wezwanie do działania = kliknięcie
Podglądanie, pomysły, inspiracje
Moat.com
Inne marki
Kliknięcia to nie wszystko w GDN
Darmowe kliknięcia
Konwersje po wyświetleniu
Sieć reklamowa w AdWords - ustawienia
Ustawienia zaawansowane
Capping - ostrożenie
3 – 10 dziennie
Grupy demograficzne
Jeśli Ci się nic nie chce ;)
Warunki:
Dane historyczne Wymagana bieżąca liczba konwersji Włączony optymalizator konwersji
Nowość - Campaign insights
Kliknięcia i konwersje to nie wszystko
Podsumowując
1. Dopasowanie reklam do treści stron to podstawa
2. Twórz jak najwięcej form reklam
3. Testuj przekaz reklamowy (grafika i tekst)
4. Wykorzystuj narzędzia
5. Analizuj share of voice
6. W sieci reklamowej nie tylko konwersje się liczą
Dziękuję