18
Nagroda Ci się należy! Łukasz Plutecki http://www.plutecki.net/ 1. Fajne pomysły rodzą się przypadkiem 2. Jak to działa 3. Plany na przyszłość

ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Embed Size (px)

DESCRIPTION

 

Citation preview

Page 1: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Nagroda Ci się należy!

Łukasz Plutecki http://www.plutecki.net/

1. Fajne pomysły rodzą się przypadkiem

2. Jak to działa

3. Plany na przyszłość

Page 2: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Fajne pomysły rodzą się przypadkiem

Czego brakuje w polskim e-commerce

1. Strategii

2. Wyróżnika marki

3. Ciekawych pomysłów

4. Planu promocji

5. Personalizacji

6. Dobrych newsletterów

7. Skutecznego wykorzystania sprzedaży wiązanej, kuponów

8. Współpracy

Page 3: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kupony na świecie

Page 4: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kupony w Polsce

Page 5: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Dlaczego kupony są fajne

1. Dla klientów

- sami decydują co chcą kupić

- mogą podzielić się kuponem ze znajomymi

- aspekt psychologiczny, dostałem nagrodę

2. Dla sprzedawców

- kupony działają w modelu CPA

- za kupony nie trzeba płacić

- kupony pozwalają powiększać bazę klientów, efekt wirusowy

- kupony można generować na produkty o wysokiej marży

Page 6: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

1 + 1 = 3

Polacy nie lubią współpracować – szczególnie MSP

Współpraca to niższe koszty i większe możliwości

Jeśli Ty nie ufasz partnerowi, to dlaczego klient ma zaufać Tobie?

Pola do współpracy

Linkowanie

Wspólne miejsca odbioru produktów

Łączone newslettery

Działania PR-owe

Page 7: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

A my na to... Kuponobranie.pl

Page 8: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – jak to działa?

Nagroda

- system nagradza klientów za dokonywanie zakupów online

- klienci wybierają 2 z 5 kuponów

Współpraca

- system pozwala na wzajemną promocje sklepów

- sklepy wymieniają się bazą klientów

Kupony

- sklepy nie płacą za emisję reklam oraz wydawanie kuponów

- właściciel sklep sam decyduje ile chce zapłacić za klienta

Page 9: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – jak to działa?

Za każdego klienta, który wykona transakcje w Twoim sklepie

i skorzysta z systemu Kuponobranie.pl otrzymujesz 2 punkty.

Za każdego klienta, który wybierze Twój kupon płacisz 2 punkty.

1 przekazany klient = 1 nowy klient

Page 10: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – jak dołączyć?

1. Dodaj sklep do systemu

2. Umieść kod javascript

3. Dodaj kupony rabatowe

4. Zbieraj punkty

5. Zdobywaj nowych klientów

Page 11: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – ile to kosztuje

1. Rejestracja i dostęp do systemu jest za Free

(słownie zero złotych zero groszy plus VAT)

2. Każdy sklep za wydanie kuponów partnerów

otrzymuje punkty

3. Punkty są walutą w Kuponobranie.pl,

pozwalają emitować i wydawać własne kupony

4. Należy dbać o CTR

5. Sklep sam decyduje ile płaci za klienta

Page 12: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Kuponobranie – sam decydujesz ile płacisz za klienta

1. Emisja i wydanie kuponów nic nie kosztuje

2. Im kupon atrakcyjniejszy tym szybciej zdobędziesz klienta

3. Kupony o wyższym CTR będą wyświetlane częściej

4. Musisz sam określić ile opłaca Ci się zaoferować

potencjalnemu klientowi

5. Atrakcyjne kupony:

darmowa przesyłka na wszystkie tablety

do każdego laptopa myszka bezprzewodowa gratis

-30% na skarpetki sportowe

Przy zakupie dwóch koszulek, trzecia gratis

Page 13: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej - target

1. W Polsce jest ponad 20 tys sklepów internetowych

(dane na styczeń 2010)

2. Promoring i ePOS to około 2 tys sklepów

3. W momencie startu emisji kuponów - 50 sklepów (0,25%)

4. Po roku działalności 1000 (5%)

Page 14: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej – liczby, liczby, liczby

Założenia

1000 sklepów

Średnio 200 transakcji miesięcznie każdy sklep

Transakcja = 5 wyświetleń kuponów oraz 2 wydane kupony

Efekty

1000 sklepów * 200 transakcji = 200 tys wyświetleń systemu

200 tys wyświetleń * 2 wydane kupony = 400 tys kuponów

200 tys wyświetleń * 5 emisji = 1 mln emisji kuponów

Page 15: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej – pieniądzePrzeliczmy liczby na pieniądze - 400 tys kuponów:

Koszt pozyskania klienta w sklepie internetowym

Koszt CPC/SEM = 25 – 50 gr

Konwersja = 1-2%

Średnio optymistyczny scenariusz

Koszt 35 gr / konwersja 1,5% = 23,33 zł

Ile jest warte 400 tys wydanych kuponów?

Konwersja 1%, koszt pozyskania klienta 10zł

400 000 * 1,5% * 13zł = 78 tys zł / m-c

A co jeśli sklepów będzie 10 tys?

Page 16: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Co dalej – plany!Marketing

1000 sklepów to tylko 5%

E-commerce cały czas się rozwija

Polska to dopiero początek

Bez Kuponobrania nie ma kupowania!

System

Mamy profil klienta i nie zawahamy się go użyć

Wdrożenie CTR

Kampanie dedykowane

Page 17: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Szukamy inwestora

Mamy model biznesowy, potrzebujemy:

Stworzenie identyfikacji wizualnej

Rozwój systemu – CTR, SOAP, targetowanie

PR

Konferencje, targi

Product manager – dotarcie do właścicieli sklepów

Ekspansja poza Polskę

Page 18: ShopCamp ARENA Łukasz Plutecki Kuponobranie

Bez Kuponobrania nie ma kupowania!

Więcej informacji na

http://www.kuponobranie.pl

Znajdziesz mnie @

http://www.plutecki.net

http://twitter.com/lukaszplutecki