75
Performics

Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Embed Size (px)

Citation preview

Page 1: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 2: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

ČO JEPROGRAMMATIC?

Performics

Page 3: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Automatizovaný proces nákupu online reklamy pomocou špeciálneho software.

Performics

Page 4: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Adform, Doubleclick, Crimtan, eTarget, RTB House, Criteo... jeich niekoľko.

Performics

Page 5: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

PREČOMU VENOVAŤ POZORNOSŤ?

Performics

Page 6: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 7: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 8: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 9: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 10: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

AKO TO FUNGUJE?

Performics

Page 11: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 12: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

ČO JE NAŇOM TAK DOBRÉ?

Performics

Page 13: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 14: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Čo všetkov ňom môžeme spravovať?

– Reklamné bannery

– Reklamné videá

– TV / HybridBroadcast

Broadband TV

– Bilboardy

– Print

– Radio

Performics

Page 15: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 16: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 17: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

– Software, kde majitelia

webov ponúkajú

reklamný priestor.

SUPPLY SIDE

PLATFORM

Performics

Page 18: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 19: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

– Software, pomocou ktorého hľadáme

najvhodnejší priestor

na zobrazenie reklamy.

DEMAND SIDE

PLATFORM

Performics

Page 20: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 21: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

– Spôsob programatického nákupu

reklamného priestoru v aukcii

v reálnomčase.

REAL TIME

BIDDING

Performics

Page 22: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 23: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 24: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

RT

B

Programmatic

Performics

Page 25: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

AKO FUNGUJE RTB?

Performics

Page 26: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

PONUKA AUKCIA NÁKUP

Page 27: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

PROGRAMMATIC JE SILA

Performics

Page 28: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 29: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 30: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 31: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 32: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 33: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Rich Media Formáty

Performics

Page 34: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Cross-Device

Performics

Page 35: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Viewability

Performics

Page 36: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

ČO JE NUTNÉ MAŤ PRIPRAVENÉPRED SPUSTENÍM?

Performics

Page 37: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 38: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 39: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 40: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 41: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Just because I don’t care doesn’tmean I don’t understand.

— Homer Simpson

Performics

Page 42: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 43: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Performics

Page 44: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

ROZHODUJÚCA

JE KREATÍVA

Performics

Page 45: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Kto kliká na reklamu?

– Study Showing 50 Percent Drop in

Number of U.S. Internet Users Who Click on

DisplayAds

– „Only 8 Percent of Internet Users Now

Account for 85 Percent ofall Clicks“

Performics

Page 46: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Study Showing 50 Percent Drop in Number of U.S. Internet Users Who Clickon Display Ads

Performics

Page 47: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

A kto sú títoklikeri?

InternetAverage InternetAverage

Insurance – Clickers Insurance – Converters

THIS SITE VS.

TOTAL

THIS SITE VS.

TOTAL

SEGMENT

Under 18

18–24

25–34

SEGMENT

Under 18

18–24

25–34

INDEX

147

138

66

INDEX

63

98

110

35–44

45–54

35–44

45–54

74

67

117

115

55–64

65+

55–64

65+

111

131

105

80

Performics

Page 48: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

INVENTORY

DÁTA

KREATÍVA

FREKVENCIA ZÁSAHU

UŽÍVATEĽ

Dôležité faktory úspechu kampane

Performics

Page 49: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

BRANDFORMANCE

Performics

Page 50: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Štandardy vs. Neštandardy

ŠTANDARDPerformics

Page 51: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Štandardy vs. Neštandardy

NEŠTANDARDPerformics

Page 52: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

NEŠTANDARDPerformics

Page 53: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

NEŠTANDARDPerformics

Page 54: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

ŠTANDARDY NEŠTANDARDY

– Priemerné CTR 0,10%

– Vysoký zásah

– Engagement rate 1,70%

– Avg. engagement time 8,02s.

– Viewibility rate 52 %

– Priemerné CTR 0,40%

– Limitovaný zásah

– Engagement rate 14,45%

– Avg. engagement time 11,39s.

– Viewibility rate 68 %

Štandardy vs. Neštandardy

Performics

Page 55: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

TOP3

bannery podľa zobrazovania SK

– 300x250 = 11,2%podiel

– 300x600 = 6,18%podiel

– 728x90 = 5,81%podiel

12,0%

10,00%

8,00%

8,00%

6,00%

4,00%

300x250 300x600 728x90

Performics

Page 56: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

TOP3

bannery podľa zobrazovania CZ

– 300x250 = 9,03 %podiel

– 728x90 = 6,09 %podiel

– 285x130 = 5,42 %podiel

10,0%

9,00%

8,00%

7,00%

6,00%

5,00%

300x250 728x90 285x130

Performics

Page 57: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Najlepšie bannery podľa CTR

– 320x50 = mobil

– 300x250

– 750x200

0,40%

0,30%

0,20%

0,10%

0,00%

320x50 300x250 750x200

Performics

Page 58: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Ktoré zariadenie

má najlepšie CTR?

Avg CPM (EUR)

1,20 0,80%

0,70%

0,60%

0,50%

0,40%

0,30%

0,20%

0,10%

0,00%

1,00

0,80

0,60

0,40

0,20

Desktop Mobile Tablet

Avg CPC

(EUR)

Avg CTR (%)

Performics

Page 59: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Ktoré zariadenie má najviac zobrazení? 28%

61%

11%

MOBILE

DESKTO

P

TABLE

T

Performics

Page 60: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Data alebo kreatíva?

DATA KREATÍVA

Performics

Page 61: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Aký je zámer kreatívy?

VÝKON

ZOBRAZENIE

ODOVZDANIE POSOLSTVA

ZOBRAZENIE

ODOVZADANE

POSOLSTVA

ONLINE

KONVERZIA

KLIK UŽÍVATEĽ

Performics

Page 62: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Čo je cieľom kampane? Odovzdanie reklamného posolstva.

Performics

Page 63: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Ako odovzdávam reklamnéposolstvo?

– Užívateľ

– Správna kreatíva

– Frekvencia zásahu

– Vhodné inventory

– Meranie reklamného posolstva

Performics

Page 64: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Ako zmerať odovzdanie reklamného posolstva?

ČO? AKO?

AKO?– ZNALOSŤ

REKLAMNÉHO POSOLSTVA

– OPÝTAME SA UŽÍVATEĽOV

Performics

Page 65: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

MOBELIXBRAND IMPACT SURVEY

Performics

Page 66: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Goal– To increase position of

brand Mobelix against

their competitor

–usingprogrammatic

buying video formats in

RTB ecosystem.

Performics

Page 67: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

CONTROL GROUP

Campaign1. Dividing users (targeted

audience) into two groups.

Control group and Exposed

group.

2. Programmatic buying in

RTB ecosystem. Execution of

campaign in the period of 15

days.

EXPOSED GROUP

Performics

Page 68: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

MeasurementBRAND IMPACT SURVEY

22,99%EXPOSED GROUP

REACHED BY

ETARGET

15,08%CONTROLGROUP

Na akú predajňu

nábytku ste videli

na internete najčastejšie

reklamu?

KIKA

ASKO

MOBELIX

OTHER

+ 7,91%BRAND IMPACT

Performics

Page 69: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Survey results

PUBLIKUM

exposed group 51

KIKA

27,27%

MOBELIX

43 22,99% 42

ASKO

22,46%

OTHERS

51 27,27%

control group 59 32,96% 27 15,08% 44 24,58% 49 27,37%

–5,69% 7,91% –2,12% –0,10%

STATISTICS REPLIES

EVALUATION

70

60

50

40

30

20

10

0

60

50

40

30

20

10

0

KIKA KIKAASKO ASKOOTHERS OTHERSMOBELIX MOBELIXPerformics

Page 70: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Campaign summary

210 000 4,54UNIQUE USERS FREQUENCY/CAMPAIGN

– Unique users: 210000 – Clicks: 12 277

– Nm. impressions: 954 634 – VTR: 37%

– Nm. Web sites: 432 – CTR: 1,29%

– Duration: 15 days

Performics

Page 71: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

– With this campaign we

helped client to know

position of his brand

and help himto

strengthen it.

– Increase brand recognitionon

internet +7,91%

– Put the advertiser on samelevel

withAsko

– Decrease leading position of Kika

from 55% to only 16% ontargeted

group

SummaryETARGET CAMPAIGN

RESULTS

Performics

Page 72: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Client„Our intent in Mobelix was to increase the

brand recognition, while using

programmatic opportunity to help to

achvieve our main object.The campaign

showed us that the strategy was chosen

very wisely, as the recognition of the

brand and increase of customers is the

best indicator for us.“

Simon Radil, Head of online

marketing, Mobelix

Page 73: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Čo je dôležité priRTB

STRATÉGIA

– Naplánovať si

rozpočty, akcie

(víkendové etc.

= zvýšenieCTR)

KREATÍVA

– Stratégia pri

tvorbe

– Testovanie

– Pravidelný

update (nová

kreatíva

PRAVIDELNE!)

OPTIMALIZÁCIA

– Kampaň

potrebuje zásahy

špecialistu a čas

na výsledky

ROZPOČET

– Mať pripravený

rozpočet -

je potrebný

min. zásah na

cieľovku

Performics

Page 74: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Čo je dôležité priRTB

Performics

LAUNCH LEARN

OPTIMIZE

Page 75: Programmatic - chytra budúcnosť online marketingu vol.II

Daniel Zaiček

– +421 911 55 82 33

[email protected]

ĎAKUJEM.

Performics