Upload
others
View
4
Download
0
Embed Size (px)
Citation preview
Wprowadzenie do reklamy w wyszukiwarkach
Interruption marketing
Permission Marketing
Reklama a użytkownik internetu
• 5 tys. przekazów reklamowych dziennie na osobę (badanie DoubleClick). Człowiek buduje mechanizmy obronne
• internet to medium interaktywne
• użytkownik internetu sam wyraża swoje potrzeby i oczekuje uwzględnienia jego preferencji
• konieczny zindywidualizowany przekaz, szczególnie w odniesieniu do reklamy
• internet to nie TV - połącz reklamę z intencją użytkownika a osiągniesz sukces
Dlaczego reklama w wyszukiwarkach?
Badania PEW: Większośd badanych (92%) ufa wyszukiwarkom, uważa je za bezstronne źródło informacji i jest przekonanych co do swoich umiejętności w zakresie posługiwania się nimi.
Dotychczasowi odbiorcy stają się nadawcami, aktywnie informując, czego potrzebują. Reklama w wyszukiwarce powiązana jest z intencjąużytkownika wyszukiwarki.
Jaka jest intencja?
Google to baza ludzkich intencji
Powiązanie przekazu reklamowego z intencją
Google w Polsce
Linki sponsorowane i wyniki organiczne
• 1 i 2 – linki sponsorowane, Firmy reklamujące się płacą Google za każde kliknięcie. • PPC – Pay Per Click
pład za kliknięcie • CPC – Cost per Click
koszt za kliknięcie• 3 - wyniki organiczne
(naturalne). Algorytm Googleocenia, która strona powinna znaleźd się w wynikach dla danego zapytania. Google nie pobiera opłat.• SEO• pozycjonowanie /
optymalizacja stron• firmy zewnętrzne
specjalizują się w SEO
Google to także: mapy, YouTube, Gmail...
Sied partnerska Google, czyli reklama poza Google
Reklama kontekstowa (contextual advertising)wyświetlana jest na danej stronie internetowej na podstawie analizy treści strony.Poprzez Google AdWords możemy kierowad reklamę kontekstowo lub na konkretne serwisy.
Google AdWords – funkcje i zalety
• Podstawowe funkcje– wybór słów kluczowych dla jakich chcemy emitowad reklamę
– emitujemy reklamy w postaci tekstowych linków sponsorowanych
– limit znaków: 25, 35, 35
– emisja reklamy w wyszukiwarce Google i sieci partnerskiej Google
– płacisz za kliknięcie
• Zalety– reklamy ukazują się dla wybranych słów w momencie, kiedy użytkownik
jest zainteresowany – precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
– kontrolujesz: budżet, koszt za kliknięcie, ilośd słów, czas, kierowanie reklam
– użytkownicy wyszukiwarek nie traktują linków sponsorowanych jako niepożądanej treści reklamowej
– analizujesz efekt swoich działao prawie (opóźnienie 3 godzinne) natychmiast
– brak wymogu minimalnych wydatków czy określonego czasu kampanii
– globalny zasięg
Jak budowany jest ranking linków sponsorowanych?
MoBikeFed
Ranking reklamy (AdRank) uzależniony jest od:
• CPC Cost Per Click – maksymalny, zadeklarowany koszt za kliknięcie• Wynik jakości(tzw. Quality Score - QS)
Ranking reklamy = CPC x QS
Na wynik jakości w głównej mierze składa się CTR...
CTR – współczynnik klikalności
Współczynnik klikalności (CTR) to liczba kliknięd reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleo.
Przykład:
• dla danego słowa, moja reklama wyświetliła się 1000 razy w ciągu miesiąca
• 50 razy na tyle zainteresowała użytkowników wyszukiwarki, że została kliknięta
• CTR = 50 / 1000 x 100% = 5%
• całkiem przyzwoity wynik
Dlaczego pozycja w linkach sponsorowanych uzależniona jest m.in. od CTR?
Ponieważ CTR obrazuje jakośd reklamy, jej powiązanie z zapytaniem..
Inne składowe Wyniku jakości
Maksymalna stawka CPC
Pokazuje reklamę na miejscu x
Nie pokazuje reklamy
CTRPowiązanie reklamy z
zapytaniem
Dane historyczne CTR słowa
kluczowegoHistoria konta
Inne czynnikiJakośd strony
docelowej
Dlaczego ranking uzależniony jest od jakości?
• Cel Google to pokazywanie najodpowiedniejszej reklamy dla użytkownika – relevance
• Win – Win– użytkownik nabiera zaufania do reklamy w
wyszukiwarce i w nią klika
– reklamodawcy mają do wykorzystania skuteczne narzędzie reklamowe
– Google zarabia na reklamie coraz więcej
Czym jest konwersja?
Cel
Czym jest konwersja w ujęciu narzędzi do analityki?
• Konwersja - to zdefiniowana przez nas czynnośd wykonana przez użytkownika (prowadząca do określonego celu)
• Współczynnik konwersji (ang. Conversion Rate - CR) – to stosunek liczbyzdefiniowanych akcji wykonanych przez użytkownika, do liczby sytuacji w jakich potencjalnie mogły bydzrealizowane.Wartoś procentowa [%]
Dlaczego warto śledzid konwersję?
• Ponieważ Internet jest jednym z niewielu mediów, w którym możliwe jest tak dokładne mierzenie konwersji, a przez to zwrotu z inwestycji (ROI).Internet to najbardziej mierzalne medium.
Wiedza
– www.google.com/adwords/learningcenter/
– SprawnyMarketing.pl/
– SprawnyMarketing.pl/linki/
– www.ittechnology.us
Dziękuję za uwagę i zapraszam
• Kontakt: [email protected]
• http://MaxROY.com
• Szkolenie z reklamy w Google– http://www.sprawnymarketing.pl/szkolenia/
– cena szkolenia:490 PLN – 200 PLN kupon Google = 290 PLN